Jong: In-class Flip

Tijd voor begeleiding

Het vinden van tijd voor de broodnodige begeleiding van verdiepende activiteiten is bij heel jonge kinderen extra lastig. Want jonge kinderen kunnen vaak nog niet eens zelfstandig de opdracht lezen. Een mogelijke oplossing voor dit laatste probleem is  de zogenoemde “in-class flip”. Simpel gezegd houdt dat in dat de opdracht op video wordt gezet. Dat lijkt juist op extra werk, maar het tegendeel kan waar zijn. Als je namelijk een opdracht eenmaal op video hebt kun je hem namelijk zonder tijdsinvestering zo vaak herhalen als je maar wil. De kinderen die met de opdracht bezig zijn kunnen hem zelf zo vaak opnieuw bekijken als zij willen. Maar ook het volgende schooljaar geldt dat weer en ook (heel veel) andere collega’s kunnen hiervan profiteren. Mijn droom is dat we met elkaar een groot aantal verdiepende opdrachten op video verzamelen die voor alle collega’s  beschikbaar komen. Ik heb indertijd met de collega’s van de Sprankel in Grave de aftrap gedaan. 

Wie volgen?

De grote vraag is: wie volgt?! Heb je hiervoor belangstelling neem contact op via jan.vannuland@gmail.com .